Monday, November 7, 2011

malu



Tadi aku tiba-tiba tertunduk malu disebabkan sikap orang lain kerana tak sabar. Orang lain tadi tiba-tiba meluru ke kaunter pos yang baru dibuka padahal belum tiba giliran beliau. Dia kemudiannya berundur beratur kembali. Aku yang berada di giliran keempat di belakangnya tersenyum dan tertunduk malu. Malaysia oh Malaysia... tak sabar benar engkau ye? Kah kah kah.

4 comments:

drakurie said...

kadang-kadang tak perasan la Zaki, kalut sangat... Aku pun pernah jadi kalut macam tu sampai malu sendiri, heh... Selamat hari raya...

Zach Van Alley said...

isu potong queue ni kalau nak cakap berpunca daripada 'kekalutan' macam kurang munasabah. sebab 'kekalutan' boleh dihindar dengan bersabar dan bertimbang rasa terhadap orang lain (yang sama-sama beratur).

dah terang-terang kat kaunter tertulis 'SILA BERATUR SATU BARISAN SAHAJA'; yang mana tak kira la berapa banyak kaunter pun yang dibuka, untuk membuat barisan kedua amatlah tidak munasabah... apatah lagi apabila dia berada di giliran ketiga dalam barisan.

cuma jika ingin bersangka baik... alasan 'kalut' tadi mungkin boleh diterima pakai. namun ia mungkin akan berada di kategori pilihan jawapan yang paling akhir.

selamat hari raya. :)

Anonymous said...

melayu minimalis

Anonymous said...

ha ha biasa tu kie.
Yes alasan 'kalut'hanya nak cover malu
next time sila beratur yea.
Kenapa senyap je call tak angkat pun .busy sangat yea
cheers
zull khesom.