Thursday, April 12, 2007

Kerja Satu Perhambaan




















Tanpa sedar ku terdiam
Merenung menembusi ruang masa
Kehadiran satu penantian
Tak ku hirau, tak ku kesal

Di kelompok manusia gila
Aku kembali membenci kerja
Memerah seluruh tenaga
Sang ketua mengherdik mesra

Leraikan rantai-rantai penguasa
Meledak jiwa dan keringat
Materialistik dunia plastik
Hedonistiknya menyesak kudrat

Entah bila begini, jisim masih merana
Tidak cukup apa yang ada
Tidak realistik, terus menderhaka
Fitrah alam masih berputar.


*Photo taken at 12:05 am on Monday, March 26th, 2007. All the way back to somewhere that nobody shouldn't know. It has been years not seeing myself in a bus ride, so it was the day after many years...

1 comment:

Anonymous said...

Cilanat! Aku benci kau. Aku tak pergi gig kau hari tu pun sebab aku benci engkau. Hahaha. Gasoline Grenade sucks! Hahaha. Aku sayang Mirdza dengan Man je. Aku tak sayang kau. Hahaha.